vineri, 27 septembrie 2013

Carte-O singură școală pentru toată lumea Să regândim educația Salman Khan

O singură școală pentru toată lumea este un proiect el editurii Publica susținut de UPC Romănia. În O singură școală pentru toată lumea, Khan își descrie viziunea revoluționară asupra viitorului educației și, pentru prima oară, ne invită să citim uimitoarea istorie a Khan Academy. În paginile cărții, veți afla, printre altele: De ce elevii și profesorii sunt victimele unui sistem viciat, inventat în Prusia cu două secole în urmă; De ce tehnologia va umaniza sala de clasă și va accentua rolul profesorilor; Cum și de ce ne vom permite să plătim profesorii la fel de bine ca pe alți profesioniști; Cum putem readuce creativitatea și interacțiunea umană în procesul învățării; De ce ar trebui să fim optimiști în legătură cu viitorul educației. Aducând o perspectivă obiectivă asupra istoriei educației, Khan explică originile crizei și ne arată de ce o întoarcere la învățarea prin asimilare succesivă, abandonată în secolul trecut și recuperată cu ingeniozitate prin instrumente de tipul Khan Academy, poate fi cea mai bună șansă de a oferi, acum, fiecărui copil, o educație de clasă mondială. O singură școală pentru toată lumea este mai mult decât o soluție, ea reprezintă un îndemn pentru o educație gratuită, universală, globală și o explicație a modului în care o idee simplă, dar revoluționară, ne poate ajuta să atingem acest țel. Am luat contact pentru prima oară cu Sal Khan și Khan Academy la fel ca mulți alți oameni – folosind aceste instrumente extraordinare alături de copiii mei. Viziunea și energia lui Sal Khan față de modul în care tehnologia poate transforma radical viitorul educației sunt contagioase. Khan este un adevărat pionier al integrării tehnologiei în procesul învățării. Mă bucură faptul că, prin această carte, mult mai mulți oameni îl vor cunoaște pe acest inovator revoluționar. Bill Gates, cofondator și președinte Microsoft O singură școală pentru toată lumea dezvăluie potențialul uriaș al educației virtuale de a susține reușita oricărui copil – nu doar în școală, ci și în modelarea viitorului lumii. Eric Schmidt, președinte executiv Google Pasiunea și spiritul inovator al lui Sal Khan remodelează tehnicile de învățare ale milioanelor de elevi din lumea întreagă... o carte esențială pentru orice persoană care se dedică progresului educației cu scopul de a ajuta elevii de pretutindeni să dobândească abilitățile și cunoștințele necesare succesului în școală, carieră și viață. George Lucas, regizor și fondator The George Lucas Educational Foundation Trăim într-o lume profund tehnologizată, iar educația poate fi adusă mult mai aproape de copii, tineri și adulți deopotrivă cu ajutorul tehnologiei – Internetul ne conectează instantaneu cu o lume întreagă. Cu ajutorul tehnologiei, educația poate fi reinventată și, foarte important, poate deveni accesibilă mult mai multor oameni. Echipa UPC România Publica

luni, 23 septembrie 2013

Stiluri de invatare la copii si metode prin care ii poti ajuta


Stiluri de invatare la copii si metode prin care ii poti ajuta Ai observat cum atunci cand invata copilul tau sta in pat sau asculta muzica, se plimba prin camera sau are televizorul deschis? Desi simbolul studiului este reprezentat de imaginea scolarului asezat la birou, cu un creion in mana si foaia in fata, inconjurat de carti si de o liniste profunda, acest lucru nu este valabil pentru toata lumea.

Specialistii in educatie au cazut de acord asupra faptului ca stilul de invatare difera de la o persoana la alta. Intr-o clasa de elevi, unii copii inteleg mai bine ideile predate ascultand explicatiile profesorului, unii prin vizualizarea lor scrise pe tabla, iar altii prin exercitii practice. Astfel, exista trei stiluri fundamentale de invatare: vizual, auditiv si kinestezic, fiecare dintre ele avand caracteristici si metode specifice.

Scolarii care se incadreaza in stilul vizual retin cel mai bine informatiile prin vizualizarea lor. Insemne precum grafice, diagrame, ilustratii sau filmulete ori prezentari interactive reprezinta instrumentele specifice acestui stil de invatare. Copiii “vizuali” inteleg mai bine o problema atunci cand o vad scrisa pe hartie, decat atunci cand cineva le povesteste despre ea.

Metodele potrivite stilului vizual de invatare sunt:

●    Folosirea planselor, a graficelor, si a hartilor;
●    Desenarea schemelor;
●    Punerea pe hartie a informatiilor si revizuirea notitelor;
●    Sublinierea si folosirea markerelor colorate;
●    Impartirea informatiilor pe culori;

Stilul auditiv implica o preferinta pentru ascultarea explicatiilor in detrimentul citirii lor.
Cei care se incadreaza in acest stil retin mai usor informatiile prin recitarea lor cu voce tare si sunt foarte buni la a-si aminti lucrurile pe care le aud in jurul lor.

Metodele de invatare pentru stilul auditiv sunt:

●    Discutii despre lucrurile care trebuie invatate cu altii sau cu ei insisi;
●    Citirea informatiilor cu voce tare sau inregistrarea lor si ascultarea ulterioara;
●    Citirea unei carti in acelasi timp cu ascultarea variantei audio;
●    Metoda asocierii cuvintelor;
●    Asocierea informatiilor cu o melodie si ascultarea acesteia pentru rememorarea lor;
●    Limitarea surselor de zgomot;

Stilul kinestezic presupune retinerea informatiilor prin punerea lor in practica. Copiii care se incadreaza in acest stil ar putea avea dificultati in a sta la un loc atunci cand invata si isi pot insusi mai repede informatiile prin scrierea si prin transpunerea lor in exercitii practice.

Metode specifice stilului kinestezic de invatare:

●    Citirea cu voce tare si urmarirea cuvintelor pe pagina cu degetul;
●    Scrierea repetata a informatiilor pentru memorarea lor;
●    Sublinierea si folosirea markerelor colorate;
●    Plimbatul prin camera si pauzele frecvente si scurte;
●    Activitati practice, precum construirea de machete sau intelegerea informatiilor prin jocuri;

De obicei, nimeni nu se incadreaza perfect intr-un singur stil, de cele mai multe ori recurgandu-se la o combinatie de metode in functie de informatiile care trebuie retinute. Insa fiecare are o inclinatie puternica spre un stil anume.

Ca sa descoperi care este stilul principal de invatare al copilului tau, cel mai bine este sa testezi impreuna cu el mai multe metode, asa incat sa le identifici pe cele potrivite. De exemplu, pentru intelegerea unor informatii matematice poti recurge la planse desenate, o metoda vizuala si auditiva. Cand micutul se plictiseste, recurge la o metoda kinestezica: jucati-va un joc de societate care foloseste zaruri, cum ar fi Monoply, si pune-l sa numere cate spatii trebuie sa avanseze fiecare jucator.

Alternand metodele de invatare, vei aduce un plus de noutate in rutina rezolvarii temelor si in timp vei putea sa identifici abordarea potrivita pentru copilul tau. Astfel, cel mic va putea sa asimilize si sa inteleaga mai usor informatiile predate la scoala. De asemenea, vei reusi sa comunici mai bine cu el si sa-i oferi conditiile de studiu potrivite.

Articol oferit de KIBOKO

duminică, 22 septembrie 2013

duminică, 15 septembrie 2013

Masajul bebelusului


Hai sa ne jucam impreuna cu copiii!
De multe ori parintii sau cei ce ingrijesc copiii, au o retinere in a face masaj copilului si au nevoie de confirmari din partea specialistilor privind rolul benefic al masajului.

Masajul este un joc placut pe care parintele il poate alege cat de des doreste. Cand sunt mici si inca nu vorbesc, copiii comunica foarte frumos cu ochisorii, cu mainile si picioarele, cu toata fiinta lor, de aceea putem spune ca masajul este o cale de comunicare cu rolul de a creste apropierea dintre cel care maseaza si cel masat.
Pentru bebelusi, masajul aduce  momente de mare bucurie. Variaza de la bebelus la bebelus timpul de masaj, unora le place 5 minute, altii se bucura si de 30 de minute de masaj. Atingerea este cel mai important mod de comunicare al bebelusului pana la dezvoltarea completa a tuturor simturilor.

Rolul masajului copilului:
  • linisteste, calmeaza
  • relaxeaza sistemul muscular
  • creste mobilitatea articulatiilor
  • stimuleaza sistemul circulator
  • stimuleaza digestia
  • imbunatateste functia pulmonara
  • creste flexibilitatea si elasticitatea pielii
  • are efect analgezic puternic
  • regleaza pofta de mancare
  • ofera copilului sentimentul de siguranta, de comfort interior si de incredere in fortele propri
 Cu ce produse masam copilul?
  1. masajul se poate realiza pe corpul imbracat comod;
  2. masajul se poate realiza pe corpul dezbracat, intins comod pe pat, si manevrele se pot face cu ulei bio gras (de masline, de struguri, de susan); in uleiul gras de masaj se poate adauga ulei esential de lamaie sau lavanda, in functie de ce alege copilul (ii dam sa miroase sticluta si care o alege el, aceea o vom folosi);
Locul de masaj
Putem alege in cazul bebelusului chiar masa pe care il imbracam, iar la copii mari masajul se poate face pe pat sau pe o saltea pe jos. Folosim o suprafata curata, pe care intindem un cearceaf curat.
Pregatim, in caz de nevoie, un prosop moale sau o patura usoara, cu care sa invelim copilul in caz de nevoie. Sunt momente in timpul masajului cand poate apare o senzatie de racoare cand acoperirea cu prosop sau patura face minuni.
Incaperea in care are loc masajul sa fie aerisita in prealabil si sa aiba o temperatura de 20-22°С.

Cand facem masajul?
Masajul se efectueaza la minim o ora de la masa.
Masajul nu se efectueaza inainte de culcare.

Contraindicatii pentru masajul copilului
  • Masajul este contraindicat:
  • in toate bolile acute febrile, purulente
  • in leziuni inflamatorii acute ale pielii,tesutului subcutanat, ganglionilor limfatici, tesutului muscular (eczeme, pemfigus, impetigo, limfadenita, celulită, osteomielita s.a.)
  • in boli care implica fragilitate osoasă şi sensibilitate, cu rahitism 
  • in tuberculoza oaselor şi articulațiilor, 
  • in defecte congenitale cardiace 
  • in hernii ombilicale mari, femurale, inghinale

Varsta copilului  

Masajul se poate efectua la orice vîrstă, din momentul nasterii.

Intre 0 - 6 luni masajul se face foarte usor, bland.

După 6 luni se poate lucra prin masaj grupuri de mușchi (de exemplu ai gatului, ai spatelui etc.).

Intre 9 - 12 luni masajul poate fi orientat pe intarirea muschilor picioarelor si ai abdomenului, pentru a ajuta mersul.

  

Comunicarea in timpul masajului
Masajul este o metoda de comunicare non verbala, dar folosirea cuvintelor sporeste inzecit valoarea lui. Este recomandat ca sa anuntam fiecare miscare copilului inainte de a o face. De exemplu: "mama va masa abdomenul, te rog sa stai intins pe spate", "acum te rog sa te intorci pe burta si mama te va masa pe spate" etc. Tonul vocii sa fie calm, linistit pentru a constribui constructiv la relaxarea copilului.